Treści na social media

Treści na social media

Ile razy siedziałeś przed komputerem i próbowałeś napisać coś ciekawego, ale twój umysł był pusty? Nie wiesz, jak pisać treści, które ożywią Twoją społeczność? Jesteśmy tutaj aby pomóc. Omówimy kilka zasad, które mogą rozwiązać Twój problem. Nie nadejdzie już dzień, kiedy nie opublikujesz czegoś śmiesznego na swojej stronie na Facebooku lub Instagramie.

Czy wiesz czego spodziewają się odbiorcy?

Nie bez powodu zaczęliśmy od tego tematu, ponieważ to, jakie treści stworzysz, zależy od Twojej grupy docelowej. Treści medyczne i prawne są pisane inaczej, a treści dotyczące stylu życia często są pisane inaczej. Odwiedzający Twoją witrynę mogą szukać porad, inspiracji, motywacji, a nawet rozrywki. Treści zamieszczane na fanpage’u powinny odpowiadać na ich pytania. Pamiętaj, że Twój odbiorca to typowy „Nowak”, który może nie znać Twojego trudnego branżowego słownictwa. Pisz w taki sposób, aby każdy zrozumiał język postu. Proste i krótkie zdania to klucz do sukcesu. Unikaj strony biernej, żargonu i innych skomplikowanych słów, których nikt nie zrozumie. Wiemy już, jak mniej więcej składać zdania, ale jak sprawdzić, kto jest w mojej grupie docelowej? Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić. Możesz sprawdzić swoje statystyki na Facebooku i Instagramie oraz zobaczyć dane demograficzne swoich obserwujących, tj. płeć, wiek i lokalizację. Na podstawie tych danych możesz przygotować swoją postać. Kolejna rzecz, którą warto sprawdzić – przygotuj post z ankietą. Zapytaj swoich fanów, czego od Ciebie oczekują i jakie tematy najbardziej ich interesują. Komentarze społeczności są mile widziane. Oni ci powiedzą, co masz napisać.

Czym wzbogacić treść?

Wiemy już, kim są nasi bohaterowie, wiemy, czego od nas oczekują, więc co dalej? Jak napisać post, który ma tuzin lajków i komentarzy? Wzbogać swój tekst o dane i statystyki. Nie ma nic bardziej fascynującego niż liczby! Możesz stworzyć ciekawą infografikę opisującą dany problem. Może nagranie, krótki film zza kulis Twojej pracy? Pokaż fanom, czym się zajmujesz i nad czym obecnie dla nich pracujesz. Jeśli aktorstwo przed kamerą nie jest Twoją bajką, to proszę o ciekawe udźwiękowienie i napisy do takich filmów. Z czasem na pewno przełamiesz blokadę w sercu i przyzwyczaisz się do występów przed kamerą. Twoi fani to pokochają! Jedną z najważniejszych rzeczy, aby post był interesujący, jest także tytuł. Warto pisać małymi wielkimi literami lub pogrubioną czcionką. Niech nagłówek będzie mini zapowiedzią tego, co otrzymają Twoi czytelnicy po przeczytaniu reszty posta. Możesz użyć zwrotów typu: „X najlepsza trasa do Y”, „X wskazówek na obiad”, „Twoje życie stanie się lepsze po przeczytaniu X rekomendacji” itp.

Jaki sposób na pisanie posta jest najlepszy?

Treść pisemna, grafika czy wideo gotowe, teraz decyzja – jaki rodzaj postu wybrać? Możesz dodać tekst + wideo lub tekst + grafikę. Sprawdź, na co chętniej reaguje Twoja grupa docelowa. Najlepszym sposobem na określenie najlepszej wersji Twojej publikacji są testy A/B. Publikuj tekst ze zdjęciami w jednym tygodniu, tekst z wideo w następnym i zobacz, gdzie możesz uzyskać lepsze wyniki. Jeśli masz sklep internetowy i publikujesz posty produktowe, pamiętaj o tagowaniu produktów. W tym celu warto połączyć katalog produktów ze sklepem, który pobierze produkty bezpośrednio ze sklepu i można je później łatwo oznaczyć. Jedną z lepszych form aktywizacji społeczności jest również post w stylu „Zorganizuj sesję pytań i odpowiedzi”. Działa z funkcją Q&A, która jest bardzo popularna w Instagram Stories. Sprawdź to na swojej stronie na Facebooku, może to być kolejna zabawna forma zaangażowania społeczności.

Zawartość artykułu

Bieżące

Polecane treści