Opłacalność darmowych aplikacji – Czy warto tworzyć darmowe aplikacje mobilne?

Opłacalność darmowych aplikacji

Popularność aplikacji mobilnych świadczy o ich dużym potencjale biznesowym. Nie służą tylko do zabawy, sprzedaży czy komunikacji. Dostępne technologie pozwalają również na wykorzystanie ich do wielu innych celów dla określonych korzyści. Jeśli zastanawiasz się, czy warto inwestować w rozwój aplikacji mobilnych, ten artykuł pomoże Ci podjąć decyzję.

Sposoby na zarabianie z tworzenia aplikacji mobilnych

Wdrożenie i odpowiednia promocja funkcjonalnej aplikacji może przynieść ogromne zyski, ale może też zakończyć się niepowodzeniem. Dlatego dokładnie przeanalizuj możliwości zarabiania na swojej aplikacji, zanim zdecydujesz się zainwestować. Oto główne sposoby zarabiania pieniędzy na rynku aplikacji mobilnych. Sprzedawanie aplikacji mobilnych to najprostszy sposób na zarabianie pieniędzy. W tym trybie użytkownicy muszą tylko zapłacić za zakup. Aplikacje, które płacą kupującym, zwykle oznaczają brak reklam lub mniej reklam. Model ten grozi jednak odcięciem grona odbiorców, którzy preferują darmowe aplikacje. Ci użytkownicy mogą następnie polecać Twoje produkty innym odbiorcom. Darmowe aplikacje mają jeszcze większy potencjał – możesz na nich zarabiać, wyświetlając reklamy w różnych formatach itp. I odwrotnie, w modelu „freemium” użytkownicy uzyskują podstawową funkcjonalność platformy za darmo, ale muszą płacić za jej rozszerzenia. Modele subskrypcji często umożliwiają kupującym wyłączenie natrętnych reklam i dostęp do większej liczby funkcji i treści. Sprzedawcy – z przewidywalnymi strumieniami przychodów – poprawią jakość swoich usług. Często oferowany jest również bezpłatny okres próbny, aby użytkownicy dokładnie wiedzieli, za co zapłacą. Tego typu rozwiązanie jest szczególnie odpowiednie dla usług w chmurze i strumieniowego przesyłania audio lub wideo (takich jak Spotify).

Mikropłatności i reklamy w aplikacji

Najpopularniejszym modelem monetyzacji jest system mikropłatności. Dzięki niemu użytkownicy podstawowej wersji platformy mogą – w modelu „freemium” – dokupić dodatkowe funkcje i zasoby (np. kolejne poziomy w grach), wykupić dostęp do ekskluzywnych treści (np. filmy „Premium”) lub zapłacić za wyłączenie reklamy. Udostępniając pewne funkcje/treści za darmo, masz możliwość zbudowania zaangażowania użytkowników i zachęcenia ich do płacenia za dalszy rozwój aplikacji. Najpopularniejszym sposobem zarabiania na aplikacji mobilnej jest umieszczanie w niej reklam (in-app advertising). Tylko w 2019 roku na te formaty wydano 190 miliardów dolarów (globalnie). W tym przypadku musisz jednak liczyć się z negatywnymi reakcjami użytkowników – zbyt natrętne reklamy mogą uniemożliwić im korzystanie z Twojej aplikacji. Konieczne jest jednak staranne połączenie różnych formatów z aplikacją mobilną. Korzystanie z monitora ma sens, ale wymaga zdrowego rozsądku przy jego ustawianiu. Zasady witryny Google, takie jak Google Page Experience, można śledzić tutaj. Najmniej irytującym formatem są reklamy natywne, które są „integralną” częścią aplikacji. Dopasowanie kontekstowe, brak agresywności marketingowej, brak tzw. ślepoty banerowej. Reklama wideo w grze jest bardzo skuteczna, a po obejrzeniu filmu użytkownik otrzymuje np. wirtualną gotówkę „w nagrodę”.

Monetyzowanie danych użytkowników

Chociaż nie posiadają plików cookie, aplikacje mobilne zbierają wiele danych użytkownika, takich jak adresy e-mail, profile w mediach społecznościowych i osobiste zachowania. Proces rozpoczyna się w momencie utworzenia konta w aplikacji mobilnej. Są to dane wrażliwe, a prawny wymóg ich właściwej ochrony oznacza, że ​​musisz określić, co, jak i w jakim celu znajduje się w tych informacjach. Wiedza o zachowaniach użytkowników to niezwykle cenna informacja z perspektywy reklamodawcy zainteresowanego dotarciem do jak najbardziej konkretnej grupy docelowej. Dane zebrane w aplikacji – w zakresie przewidzianym prawem – mogą być wykorzystane np. do stworzenia bazy mailingowej dla przesyłek reklamowych. Ułatwiają także optymalizację formatów reklamowych prezentowanych w Aplikacji poprzez lepsze dopasowanie do indywidualnych profili użytkowników.

Zawartość artykułu

Bieżące

Polecane treści