Aplikacje mobilne są obecnie popularne na całym świecie. Dzięki temu firmy coraz bardziej interesują się takimi rozwiązaniami. Dzięki nim mogą w końcu poszerzyć grono odbiorców. Według badań aż 80% użytkowników urządzeń mobilnych jest skłonnych wprowadzać reklamy w aplikacjach.
Potencjał rynku mobilnego dla przedsiębiorców
Rynek handlu mobilnego jest ogromny i jego wartość szacowana jest w miliardach złotych. Okazuje się jednak, że źródła mobilne są jeszcze bardziej wartościowe pod względem wydatków na zakupy online, biorąc pod uwagę przepływ odbiorców między źródłami. Mniej niż połowa odbiorców aplikacji uważa, że korzystanie z nich jest szybsze niż ze stron mobilnych. Ponad połowa osób korzystających z aplikacji lubi wygodę, brak konieczności ciągłego zapamiętywania loginów czy haseł.
Jak pozyskać nowych klientów za pomocą aplikacji mobilnych?
Różnica między aplikacją a witryną mobilną polega na tym, że aplikacja jest zawarta w sprzęcie, podczas gdy strona internetowa jest zasobem zewnętrznym. W aplikacjach mobilnych zazwyczaj można uzyskać różnego rodzaju informacje o odbiorcy. Na przykład dbają o to, co robią w tej chwili, gdzie są itp. Odbiorca wyraża zgodę na udostępnienie swoich danych osobowych podczas pobierania aplikacji. Siłą aplikacji jest to, że jest skarbnicą danych o odbiorcy. Im więcej informacji o nim posiadasz, tym lepiej możesz przygotować dla niego konkretną ofertę. Wtedy jest bardziej prawdopodobne, że będzie naszym klientem docelowym i kupi u nas produkty, które zostały mu zaoferowane. Ma okazję być u nas stałym bywalcem. W przyszłości mogą pojawić się również rozwiązania do zbierania i synchronizowania informacji z różnych aplikacji. Ktoś, kto ma dostęp do całości danych zebranych z jednego kanału, będzie mógł skuteczniej dopasować czas i rodzaj transmisji do danego odbiorcy. Wtedy tacy klienci mogą być bardziej skłonni do zakupu. Następnie marketer przekazuje mu wiadomość reklamową stworzoną specjalnie dla niego.
Reklama we własnej aplikacji mobilnej
Aby nieco spowolnić proces rozsyłania wielu reklam do odbiorców, który jest uważany za rodzaj spamu, a przez to irytujący i zniechęcający do zakupów, konieczne jest przestudiowanie informacji uzyskanych o odbiorcach za pośrednictwem aplikacji. Dzięki temu przedsiębiorcy są w stanie sprawnie dobierać wiadomości dla danego mobilnego odbiorcy. Muszą też skupić się na identyfikowaniu klientów na podstawie używanych przez nich urządzeń i ostatnich zakupów. Wiele firm prowadzi kampanie reklamowe zarówno na urządzeniach mobilnych, jak iw internecie. Następnie niezwykle ważne jest zidentyfikowanie odbiorcy bez względu na to, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta. Pozwala to na efektywniejszą alokację budżetu promocyjnego, a także pozwala uniknąć zalewania odbiorców tym samym przekazem na wszystkich urządzeniach. Pozwala to również na identyfikację odbiorców, którzy kupili produkt, poprzez pokazanie im, a nie marketing w przestrzeni mobilnej. Innowacyjne technologie umożliwiają przedsiębiorcom korzystanie z coraz lepszych rozwiązań, dzięki którym mogą dotrzeć do wyjątkowo trudnych odbiorców. Warto je właściwie wykorzystać, tak aby byli zadowoleni zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci.