Ile kosztują usługi copywriterskie?

copywriter cennik

Pewnie wielu z Was nie raz przeglądając fora czy różnego rodzaju blogi, zastanawia się “kto piszę te wszystkie treści”. Copywriter to osoba, która zajmuję się pisaniem tekstów oraz treści marketingowych na różnego rodzaju tematy – zachęcając odbiorców do zainteresowania się oferowanymi produktami czy usługami. Teksty i artykuły są później publikowane na blogach, zapleczach, czy sklepach internetowych. Zastanawiacie się teraz pewnie – ile taki copywriter tak naprawdę zarabia, w końcu siedzi sobie cały dzień przed komputerem i stuka w klawisze. Łatwa, przyjemna i niewymagająca praca. Rzeczywistość jednak jest zupełnie inna. Dobry copywriter poświęca bardzo dużo czasu na merytoryczne przygotowanie się do napisania określonego tekstu. Poświęca godziny na zapoznanie się z artykułami branżowymi, które poszerzają jego wiedzę i pozwolą stworzyć tekst wysokiej jakości.

Ile zarabia copywriter? Cennik usług

W 2016 roku przeprowadzano statystyki, które wykazały, że copywriterzy zarabiają średnio około 2600 złotych, a województwem z największą średnią wysokością zarobków jest województwo mazowieckie, gdzie średnio copywriter zarabia około 3500 złotych. Są to statystyki sprzed kilku lat, natomiast aktualnie zarobki copywriterów są znacznie wyższe.

Dobry copywriter, który ma lekkie pióro i doskonale operuje słowem pisanym, za napisanie tekstu zapleczowego za 1000 znaków liczonych ze spacjami zarabia około 17 – 25 złotych. Opisy produktowe, które są tworzone dla sklepów internetowych, to koszt około 23 – 30 złotych za 1000 znaków ze spacjami. Trudniejszą formą są już artykuły blogowe, gdzie średnio copywriter wyceni pracę na 30 – 35 zł za 1000 znaków ze spacjami. Zdecydowanie najtrudniejszą formą, która wymaga dużego przygotowania i sprawnego przyswajania wiedzy, są artykuły eksperckie czy też naukowe, których ceny sięgają nawet 40 – 45 zł za 1000 znaków ze spacjami.

Jeżeli potrzebujesz dobrej jakości tekstów na swojego bloga, stronę lub sklep internetowy, to idealnym rozwiązaniem będą właśnie usługi copywriterskie. Cennik poszczególnych copywriterów może się różnić i wynika to z doświadczenia oraz umiejętności pisarskich.

Rodzaje tekstów i artykułów

Od czego zależy jaką stawkę określi copywriter? Cennik zależy oczywiście od trudności danego tekstu!

Możemy wyróżnić kilka poszczególnych rodzajów tekstów, które mają totalnie różne zastosowania. Warto wspomnieć o tekstach pisanych pod kątem pozycjonowania, w których copywriter stara się umieścić frazy lub inaczej zwane słowa kluczowe, tak, aby algorytmy Google prawidłowo zaindeksowały stronę, na której zostanie umieszczony artykuł i podniosły jej pozycję w wyszukiwarce. Dodatkową opcją jest pisanie artykułów na tak zwane „zaplecza”, czyli strony, gdzie umieszczony tekst linkuje się na stronę docelową, co również ma znaczący wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Artykuły tematyczne, które są dla copywritera zlecane przez konkretne firmy w celu wrzucenia tekstu na bloga, to dość trudna forma. Każdy zleceniodawca oczekuje, że tekst będzie napisany bezbłędnie merytorycznie oraz oczywiście będzie poprawny językowo. Nie każdy copywriter podejmuję się tego typu zleceń, ale takie są dużo lepiej płatne, niż te zapleczowe.

Żeby zostać copywriterem podstawową umiejętnością, którą powinno się posiadać jest lekkie pióro. Do tego nienaganna ortografia, interpunkcja i stylistyka. Kreatywność i głowa pełna pomysłów to również mile widziane umiejętności!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zawartość artykułu

Bieżące

Polecane treści