Zarówno wyniki organiczne, jak i linki sponsorowane wyświetlane są na podstawie wpisanych przez użytkownika słów kluczowych. Różnica polega na tym, że linki sponsorowane wyświetlane są na podstawie fraz zdefiniowanych przez reklamodawcę. Z kolei bezpłatne wyniki powstają w oparciu o złożone algorytmy Google i odpowiednią optymalizację SEO strony. To właśnie te różnice sprawiają, że intensywna i długotrwała praca jest konieczna, aby zająć pierwsze miejsce w wyszukiwaniu organicznym. I bez względu na wszystko, reklama zawsze może pojawić się na pierwszym miejscu, co obniża wyniki organiczne. W przypadku linków sponsorowanych ta droga jest zdecydowanie prostsza i krótsza. Aktywacja konta jest szybka, a efekty natychmiastowe, co pozwala szybko wygenerować duży ruch na Twojej stronie.
Jak działają linki sponsorowane – Google Ads
Linki sponsorowane w wyszukiwarkach wskazują na słowa kluczowe. Wybieramy własne słowa kluczowe i wyrażenia na podstawie witryny reklamowej, aby użytkownicy mogli wpisać te frazy, aby znaleźć naszą reklamę. Im lepiej dopasowane słowa, tym większe szanse na wyświetlenie linku osobom najbardziej zainteresowanym naszą ofertą. Inną opcją jest zawężenie kierowania do określonego obszaru geograficznego, w którym znajduje się użytkownik lub którego szuka. Kolejna opcja dotyczy języka używanego przez użytkowników, którzy wyszukują dane słowo kluczowe w produktach Google lub odwiedzają strony internetowe w wybranym języku. Warto również wspomnieć, że istnieje możliwość określenia urządzeń, na jakich będą wyświetlane nasze linki sponsorowane oraz harmonogramu, godzin i dni emisji kampanii reklamowej. Możesz także ograniczyć użytkowników według wieku i płci. Im więcej określisz opcji kierowania, tym bardziej szczegółowa będzie Twoja reklama. To też jest główny cel – osiągnąć dokładnie to, czego aktualnie szuka użytkownik.
Jak wygląda profilowanie reklam?
Każdy użytkownik wyszukiwarki może zobaczyć różne wyszukiwania. Reklamy w Google są dopasowywane do odbiorców na podstawie wielu czynników, w tym prawdopodobieństwa kliknięcia reklamy. Ponadto ta sama reklama może przybierać różne formy. W jednym przypadku wyświetlanych jest wiele rozszerzeń, w drugim nie. Zależy to od preferencji użytkownika (lokalizacja, język, urządzenie itp.) oraz samego systemu Google Ads. Ocenia, które reklamy są lepsze dla odbiorcy lub mogą przynieść korzyści reklamodawcy. Ma to związek z rotacją reklam oraz systemem wyświetlania reklam i ich rozszerzeń. Jeśli wielu reklamodawców używa tego samego słowa kluczowego, każda witryna, reklama i słowo kluczowe są oceniane i ustalane stawki. Im wyższy ogólny Wynik Jakości, tym lepszy ranking.
Rozliczanie reklam sponsorowanych Google
Reklamy w wyszukiwarkach rozliczane są z wykorzystaniem systemu PPC – Pay Per Click, czyli pay per click. Samo wyświetlanie reklam Google Ads nie spowoduje obciążenia rachunku. Jeśli Twój budżet konta reklamowego zostanie wyczerpany, link przestanie działać. Nie należy jednak dopuścić do wyczerpania salda konta, ponieważ najlepszą praktyką jest wyświetlanie reklam przez cały czas. Stosowanie się do tej strategii zapewni najlepsze rezultaty. Właściwa optymalizacja kampanii pomaga zaplanować budżet i optymalnie go wydać.