Na wizerunek marki wpływa wiele czynników. Do najważniejszych i fundamentalnych należy nazwa, identyfikacja wizualna i komunikacja. Identyfikacja wizualna marki to nie tylko logo, ale związane z nim elementy graficzne, takie jak określone wzory, czcionki czy kolory. Styl komunikacji to sposób, w jaki marka komunikuje się ze swoimi odbiorcami i klientami. W zależności od grupy docelowej dla swoich produktów, firma może projektować swój wizerunek na różne sposoby. Marki, które chcą przemówić do młodszych odbiorców, często decydują się na kreację casual-chic. Z drugiej strony te stworzone dla bardziej dojrzałej klienteli chcą wyglądać elegancko i luksusowo. W ostatnim czasie popularny stał się branding oparty na wizerunku firmy ekologicznej, dbającej o środowisko.
Najważniejszy jest spójny wizerunek
Aby marka zdobyła zaufanie konsumentów, jej wizerunek musi być spójny. Wszystkie jego elementy muszą do siebie pasować i przekazywać ten sam przekaz. Wizerunek marki można łatwo zakłócić, prowadząc do utraty zaufania klientów. Wyobraź sobie na przykład luksusową markę biżuterii, która wysyła swoje produkty w tanich plastikowych torebkach. Może szybko stracić klientów, którzy woleliby wydać pieniądze na coś doskonałego od początku do końca. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie elementy Twojej marki były dopracowane, także te pozornie błahe, jak faktury, z których jest wystawiona.
Jak można personalizować fakturę?
Dane zakupu, które muszą znaleźć się na fakturze, określa stosowny regulamin. Nie ma jednak przeszkód, aby dodać dodatkowe elementy graficzne lub tekstowe związane z naszą marką. Może to być nazwa firmy, logo lub tożsamość lub motto. Możemy również używać naszych zastrzeżonych czcionek i kolorów. W ten sposób klienci mogą łatwo powiązać ten dokument z innymi materiałami graficznymi naszej firmy, aby lepiej nas zapamiętać. Dobrze zaprojektowana faktura to także świetna okazja do budowania wizerunku Twojej marki. Jako firma luksusowa możemy ją wydrukować na wysokiej jakości papierze ozdobnym. Jeśli chcemy być ekologicznie połączeni, warto postawić na faktury elektroniczne, a jeśli już musisz je wydrukować, zrób to na szarym papierze z recyklingu. Z drugiej strony nowoczesne i innowacyjne firmy mogą publikować pliki o nieszablonowych wzorach. Dlatego będziemy utrzymywać spójny wizerunek marki.
Czy warto personalizować faktury?
Personalizacja faktur to świetny sposób na wyróżnienie się na rynku. Tworząc nieszablonowe i dopracowane dokumenty pokazujemy, że dbamy o wizerunek naszej firmy. Dzięki temu klienci lepiej nas zapamiętują i uważają nas za bardziej godnych zaufania i wartych inwestycji niż nasi konkurenci. To z kolei przekłada się na dalszą współpracę i zamówienia, przynoszące zysk naszej firmie. Personalizacja faktur jest również bardzo ważna, gdy nazwa naszej firmy nie zgadza się z nazwą strony internetowej lub gdy prowadzimy sprzedaż przez pośrednika, jakim jest Allegro. W tym przypadku faktura to często nasza jedyna szansa na pozostanie w pamięci konsumenta i nie możemy sobie pozwolić na jej zmarnowanie.