To rozwiązanie istnieje już od jakiegoś czasu zarówno w wersji podstawowej, jak i premium. Zgodnie z oświadczeniem Apple, ich rozwiązanie wygenerowało współczynnik konwersji na poziomie 50%. Oznacza to, że co dwóch użytkowników będzie mogło pobrać reklamowaną w płatnych wynikach aplikację. Rozwiązanie oferuje przejrzystą, prostą obsługę i łatwe zarządzanie kampaniami.
Czym jest Search Ads w wersji Advanced?
Search Ads Advanced to wyjątkowa platforma oferowana przez firmę Apple. Nowa terminologia została stworzona, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień wśród użytkowników. W Search Ads Advanced twórcy i reklamodawcy mogą licytować poszczególne frazy kluczowe, a wyniki są ograniczone do użytkowników o określonych cechach demograficznych. Tutaj masz dużą kontrolę nad kampanią bez określonych ograniczeń budżetowych dla minimalnych i maksymalnych stawek w modelu CPT. Podstawą jest tutaj liczba wyświetleń aplikacji w wynikach, co przekłada się na dalsze kroki podejmowane przez odbiorcę. Kliknięcia mają swoją cenę. Jeśli odbiorca nie zachowuje się tak, jak tego oczekujemy – po pewnym czasie nasza aktywność nie będzie mu się wyświetlać.
Search Ads Basic – czym jest?
Rozwiązanie opiera się na ścisłych kryteriach automatyzacji, a budżet rozliczany jest tylko za oczekiwane rezultaty. Pozwala uzyskać więcej instalacji bez ścisłego angażowania się w reklamy. Funkcjonalny model CPI z opcją wskazującą najwyższą możliwą liczbę instalacji reklamowanej aplikacji to dla wielu bardzo wymierny sposób pozyskiwania odbiorców. Nie można tutaj konkretnie wpływać na kierowanie do określonych grup odbiorców, poza wskazaniem konkretnego regionu. Zaznaczamy, że budżet, opłata instalacyjna oraz aplikacja pojawią się w wynikach promocji po zatwierdzeniu przez mechanizm Apple. Nie znamy fraz kluczowych powiązanych z naszą aplikacją korzystającą z algorytmu Apple. Nawet jeśli nie polegamy zbytnio na instruktażu Apple Search Basic, nadal możliwe jest, aby aplikacja działała lepiej w sklepie. Zaawansowane reklamy w wyszukiwarce umożliwiają dynamiczne określanie jakości słowa i zwrotu z inwestycji bez wprowadzania zmian, np. we frazach kluczowych. Promując swoją aplikację widać, że to rozwiązanie w dużym stopniu wpływa na wyniki organiczne.
Z czego lepiej skorzystać?
Search Ads Advanced to autorskie rozwiązanie, które daje nam większe możliwości tworzenia kampanii, dostosowywania ich do naszych odbiorców i skupienia się na poprawie współczynników konwersji na frazy kluczowe. Oczywiście trzeba wykonać sporo pracy w ramach tego rozwiązania, aby skutecznie konkurować z innymi aplikacjami. Drugie rozwiązanie zostało zaproponowane przez Apple jako odpowiedź na potrzebę wypromowania aplikacji wśród grupy osób, które nie mają czasu na skuteczne dotarcie do odbiorców na własną rękę. Każde z tych rozwiązań będzie działać. Wsparcie dla twórców, którzy są gotowi zoptymalizować swoje kampanie, zbadać kolejne słowo kluczowe i poprawić bazę klientów. Jest to niezbędne dla przedsiębiorców, którym zależy na dynamicznych i wymiernych wynikach w Apple Stores. Na starcie kampanii reklamowej aplikacji w Apple Search Ads najlepiej postawić na omówione w pierwszej kolejności narzędzie – opcję targetowania na określone frazy kluczowe. Wiele zależy też od budżetu reklamowego, jakim dysponujemy i tego, co jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel.